|
Motoren er en
3,8 liter sideventilet V8, Den er
fremstillet i Frankrig hos Simca Unic Marmon Bocquet, til det Franske
militær. De har brugt disse "forældede" motorer som
drivkraft i en del forskellige militær- lastvogne, helt op til
"vor tid". I 1990´erne finder selv franskmændene
denne motorkonstruktion for utidssvarende, derfor bliver en stor mængde reservemotorer solgt på auktion. Nogle V8 folk
får hentet en del af disse maskiner til DK. |
|
|
Indtrækket er det, originale fra 1936, det er slidt
men fint brugbart. I kabinen er der plads til 4 voksne og to børn,
forsædet er et "bænksæde" og det kan justeres frem og
tilbage. Rejsehastigheden er 70-80 km/t, og ved den hastighed ligge
brændstofforbruget på ca. 7.5 km pr.L. |
|
|
Førerpladsen,
der er 3 fremadgående gear, hvor 2. og 3. er synkroniseret, motoren har så
stort moment at det er muligt at køre i 3. fra ca.15 km/t til topfarten på
ca. 150 km/t. Der er mekaniske bremser (4 tromler) med stangtræk, det
kan sagtens stanse vognen, men man skal passe på ikke at de bliver så varme
at de "fader". Instrumenteringen: Benzinmåler, olietryk,
amperemeter, vandtemperatur og selvfølgelig speedometer. Der er elektrisk
cigarettænder. Som ekstraudstyr kunne der fås radio, betjeningspanelet
til radioen sad i midten, i stedet for askebægeret. |
|
|
Man
kan da ikke se at dette billede er taget i år?, Vognen er idel til
Bryllupskørsel, og jeg har kørt et par ture for venner og bekendte. |
|
|
Ingen
Bryllupskaret uden Champagne, derfor har jeg lavet denne, syntes jeg selv,
smarte Champagne holder. |
|
|
|
|